jueves, 23 de abril de 2015

Educació Física o Movimient?

Bon dia! Aquesta setmana a classe em comentat l'article de José Devís i Carmen Peiró anomenat Sobre el valor educativo de los contenidos de la educación física i el llibre de P.J. Arnold anomenat Educació física, movimiento y curriculum (cap 1 i 2). Doncs be, les dos jornades han sigut molt reflexives i ens han fet fer-nos preguntes com: com es justifica educativament el moviment? que fa del moviment un aprenentatge intrinsecament educatiu?. Les justificacions més antigues i que actualment romanen en la societat defenen un dualisme clarament diferenciat entre el planòl físic i el planòl intelectual o moral, per això el nom de 'Educació Física' en el que exclou les grans possibilitats d'aprenentatge a través del raonament moral de les activitats en moviment. Una altra justificació del moviment es la que l'utilitza amb fins marginals i en el que es concebut unicament de manera funcional, es a dir, com un mitjà i no com un fí en si mateix. Per exemple, moviment per a millorar aspectes com la solidaritat, el compañerisme,etc. Aquests aspectes són molt importants, però al moviment el cal considerar amb els seus pròpis mitjos i medis, perque aquest està carregat de valors i va dirigit a aquestos. Es a dir, contingut i procediments son igualment fins i mitjans en el moviment, junts constitueixen un mode de vida que poseeix la seua pròpia integritat. Segons Arnold hi ha una 'dimensió en moviment' i els aprenentatjes intrínsecament educatius en moviment tenen a veure amb:
- El coneixement pràctic
- El raonament moral
- La creació i la apreciació estètica
Así vos deixe dos vídeos relacionats amb el tema. Quin cregueu que es més educatiu? quin te valors intrinsecament lligats al moviment?








1 comentario:

  1. MOlt bona reflexió i molt bons examples! Més enllà del métode, el que es veu en el segon example és una preocupació de per fomentar un coneiximient pràctic en sentit fort. Fixat que el que menys importa és la velcitat en sí (no es cornometra res), sino l'aprenetage d'una tècnica.
    Soles le diria que no diguera tant "chicos", espcialment quan hi ha una xica. No fa falta.

    ResponderEliminar